Valborg utan Eld!

För mig som bor i Uppsala och har bott här nästan hela mitt liv kan man tro att Uppsala är stället där jag hängt varje år för valborgsfirande med forsränning, mösspåtagning och annat skoj! 

Sanningen är dock att under mina snart 34 år har jag upplevt forsränningen live två gånger. Jag har aldrig besökt Ekonomikumparken, aldrig varit på sillunch, aldrig varit på mösspåtagningen vid Carolina Rediviva eller varit på champagnefrukost!

Under min uppväxt har jag bott på landet på en hästgård. Vi har tänt en brasa de åren som varit möjliga, grillat korv och skrattat med grannarna! På senare år har jag inte besökt brasor alls.. 

Denna bild såg jag på SLU:s facebook och lånar den!
(null)

Men iår är det inget valborgsfirande i Uppsala pga Covid-19, corona.. snopet, tomt.. 
men min kille och jag åker ut till hans mamma på landet och tänder brasan där och grillar lite korv - kan nog bli bra ändå, lite chill, avslappnat!

(null)


Kommentera här: