Altan och möbeltyg

Ja, det har hänt grejer!

Förebild från prospektet när vi köpte huset:
(null)

På altanen har vi målat om allt från väggar till takbalkar och proppskåp, lagt matta, satt upp fina lampor, ställt in ett hörnskåp (som ska piffas till senare).. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Altanen är nästan helt klar 🥰🌺🤩

Lampor har kommit upp! Den tredje ska upp när målarfärgen torkat på väggen. Gamla lampan har suttit där och det var målat runt den.

(null)

Soffan har fått nytt tyg: jag köpte möbeltyg från Rosahuset.se som levererades hem så snabbt att jag hann med å byta tyget. Två lager med gamla tyger har jag tagit bort och sen nitat fast det nya tyget (delvis med de gamla möbelspikarna som lossnade).

(null)

Ryggstödskuddarna fick bli en hel istället 🤩

(null)

De gröna kuddarna fanns med som "sidokuddar" men jag får se om de ska få vara kvar med nytt tyg eller om jag byter till andra kuddar...

(null)



(null)

(null)



(null)

(null)


(null)

(null)


Sådär ja!

Sen har det blivit tårtbakning ikväll, två st smarriga som ska stå i kylen över natten och dekoreras imorgon 🌺🎂

Kommentera här: