”Ska man vara fin, så får man lida pin”

Det gäller på flera sätt tycker jag - ska man vara fin så får man lida pin! 
Ska man ha det fint i trädgården så får man jobba för det! 🌺🌸🌼🌻🍀

Igår var vi ute från 8.30-18.00-isch. Vi var in en kort sväng på fm och tog en förmiddagsfika men annars gick benen konstant. Min farbror hade lagt en stor hög med nedfällda träd vid kanten av vår trädgård, mot vägen sett. Denna trädhög behövde vi hinna ta rätt på innan han kommer förbi nästa gång för att spränga sten och fixa klart. 
(null)

(Stora högen är inringad med smal gul penna!!)

Då det hade spöregnat i fredags var tanken att slänga så mycket som möjligt på släpet och åka till sambons mammas majbrasa. Men när vi tänder brasan för att elda upp det trä som var för smått för att få med på containern så brann det på bra och därför började vi även bära trädgrenarna till högen. 
💪🏻🦵🏼
Hela dagen hade vi att göra! Vi fick hjälp av sambons mamma som så snällt kom och hjälpte till. Vi 15-tiden kom även min storasyster och hjälpte till. Det var tur det för då var vår energi slut! 😩🥱

Men, när våra besökare åkte hem där kring 17-17.30 så var vi klara med HEEEELA den stora trädhögen och våra kroppar var TOTALT slut och möra! Stortårna värkte så jag kunde inte ens stå på dem när jag duschade. Sen har ländryggen blivit väldigt utsatt av allt upplockande och bärande så när jag slängde mig ner i soffan kom jag knappt upp sen 🤣


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi värmde matlådor som vi hade och åt det och sen grottade vi ner oss i sambons godispåse medan vi kollade på en rolig film med Sally Fields i huvudrollen som Doris. 

(null)

Vid 21-tiden kände vi båda att vi var redo att sova och 21.05 låg vi i sängen! Så tidigt har sambon ALDRIG gått å lagt sig förut!!! 😳😳😳 men helt rätt av oss!

Dock har jag fått kämpa med att sova under natten för att både knän, fötter och ländrygg har värkt! Vaknat flera gånger, kollat ut genom fönstret och sett glöden lägga sig mer och mer och sett vad som varit en nästintill fullmåne som lyst på himlen. 
Dagen gav mig 25000 steg och snudd på 4000 brända kalorier! Wow säger jag på det! 😍😍😍
(null)

Tyvärr är inte fortsättningen av helgen lugn heller! Vi har massor av saker som ska till återvinningen och har nog minst en släpkärra att åka med, om man bortser från de ca 30-35 plastsäckar med isolering som också ska bort.. borde haft större bil och större släp 😬😂

Sen kommer en förhoppningsvis rolig avslutning på kvällen - vi ska på första tillfället vid nybörjarkursen i bugg! 💃🏻💃🏻💃🏻
Jag som har dansat bugg i ett par år och sen gjort uppehåll pga pandemin känner att det ska bli kul och skönt att man dansar med sin fasta partner 🥰 ställer upp på nybörjarkurs så sambon ska få lära sig 🥳 woop woop!

Trevlig söndag till er alla! 

Kommentera här: