Marksten som golv

Växthuset är snart redo att monteras och allt går framåt med hjälp av mitt och sambons hårda slit!

Denna helg har fokus varit att fylla upp vid grunden till växthuset med bergkross, 0-32 som vi använt. Paddan vi hyrde har fått jobba lite också. Sen när bergkrossen låg rätt i nivå la vi ut markduken och öste på med makadam 2-5, stenflis. Det har planats ut och paddats till rätt nivå och sen har markstenen börjat hamna på sin plats 🥰
(null)

(null)

(null)

(null)

Vi visste inte riktigt hur vi skulle göra men valde sen att det får bli två rektanglar inuti växthuset. Kommer bli himla fint alltså!!! 
♥️♥️♥️
(null)

Jag har dragit upp takpannor från rabatten på framsidan och tagit upp växterna därifrån. Då det ska bli plintar till burspråket på den platsen så behövde rabatten tas bort och det gjorde jag gladeligen eftersom jag inte alls gillar att ha takpannor runt rabatter - bland det fulaste jag vet!!! 🤣
(null)

(null)

Bland allt jobb har vi också firat lite valborg 🔥
(null)

Kommentera här: